Ett offer i spegeln

Jag kan förstås vara gravt färgad av vänskap. Men under påsken då jag själv tog en nätfri helg har Mr Spoon varit i högform på sin blogg, framförallt textmässigt (språk är vad jag förstår, även om jag tycker om bilderna också). Ett besök där rekommenderas även i vanliga fall, varför det finns en stående länk här till höger, men å det väldigaste just idag. Trots sättet på vilket undertecknad är citerad på ett ställe.

Nu kan ovanstående rubrik te sig en aning elak om man vill vara trevlig mot någon för omväxlings skull. Men herrn själv myser förmodligen vid anblicken av den, ty den anspelar på två av Spoonfavoriten Tarkovskijs filmer; Offret och Spegeln. Deras förträfflighet råder det delade meningar om.

Kommentarer
Postat av: Mr Spoon

Varför inte "En spegling av offret"? Äh.

Det var ett tag sen jag såg något som skulle kunna benämnas som pretto. Dags att bättre på den saken, antar jag. Ikväll kanske det blir en Watkins (Punishment Park, 1971) till kvällsmackan. P&K and all the usual stuff.

2007-04-10 @ 15:16:15
Postat av: Staffan

Allt är som bekant relativt på prettofronten.

2007-04-10 @ 15:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback