Istället för musik

Papper, förklaringar, bestämmelser, förordningar, regler, undantag, paragrafer, att-tänka-på, företagsuppgifter, verksamhetsbeskrivning, personuppgifter, kundkrets, hit, dit, förvirring, förtvivlan, kräkas, grina, sparka, slå, bryta ihop.

Det är där, precis på den tunna lilla linje som ibland håller somliga från nervsammanbrott, jag just nu balanserar. Fy fan för att någonsin bli frilansare. Det kan aldrig vara värt att försöka fylla i papper om F-skatt bara för att man vill sälja sina alster. En djungel utan dess like, bortom all rim, reson och förståelse, har jag vandrat till och genom. Ändå fattar jag lika lite nu som innan jag började. Om inte ännu mindre.

Jag har alltid kunnat vara stupsäker på två områden där jag är hopplöst och hjälplöst bortkommen: Datorer och bilar. Till den listan läggs nu skattepapper och dess betydelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback