We'll be right back

Under gårdagsaftonen kom jag på mig med att kunna hela, hela jävla, texten till en reklamlåt för kyckling som gick för säkert tio år sedan. Även om det, för någon som ofta äter kyckling, kan stämma in någorlunda på känslorna är det en ofantligt fånig låt. Och ännu ett bevis på att något inte står rätt till i mitt huvud.

Det hade ju varit nåt helt annat om en reklamlåt för att panta burkar, populär för drygt fyra år sen, skulle kunnas utantill. Den låten försåg nämligen New Yorkexpressen mig med på en bränd skiva, efter att av någon mystisk anledning tyckt att jag använde den melodin in absurdum. Skivan bestod av bara den låten. Inte mindre än fjorton gånger den låten.

Så om man hör någon gå runt och nynna "Ta ett första steg, å titta roont (titta ru-unt)...", så kan det vara jag. Det är till och med alldeles säkert jag. Däremot behåller jag "På torsdag äts det ärtsoppa, på lördag är det fest, men fredag är ändå den dagen som känns bäst..." helt och hållet i mitt huvud. För allas bästa.

Kommentarer
Postat av: A

Annars finns ju denna gamla reklam-goding: "Dagar kan passera fort, som en våg på öppet hav...på Mc Donalds varva ner, hos oss finns inga krav. Träffa dom man tycker om, och bara koppla av. Livet har sina goda stunder...doo appapappa do do dooa...." osv osv....Det är tydligen inte bara i ditt huvud det inte står rätt till...:P

2007-04-13 @ 15:22:24
Postat av: Hanna

Hahaha... Jag kan också gamla McDonaldslåten. Riktigt otäckt. "Doapapapadodumdudu. Dagar kan passera fort som en våg på öppet hav. På MdDonalds varva ner hos oss finns inga krav... Reklamlåtar över lag verkar sätta sig. Vare sig man vill eller inte - och för all framtid.

Postat av: Staffan

A och Hanna: Tack för ert stöd, plötsligt känner jag mig inte lika rubbad.

Karlsson: Dina bränningar har aldrig förringats. Vi minns till exempel med värme midsommarskivor och irländsk pubmusik.

2007-04-14 @ 10:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback