Zach Braff skulle ha anställt mig

Under gårdagseftermiddagen och nu på förmiddagen har jag, så officiellt det kan bli, inträtt i... Tja, låt oss kalla det vaktmästaryrket. Det har rensats ytor, ställts i ordning kontorsmöbler, åkts till soptippen med gamla datorer och en del annat. Och den som bör äras för att jag inte bara sitter och odlar röv är fröken Ahls eminente kollega/chef/vadhannuär Conny.

Han frågade om jag ville göra en insats, och det ville jag ju. Till protokollet skall föras att jag återigen - spott, spott, ta i trä, peppar, peppar - gjort en släpvagnsfärd utan att behöva backa en millimeter. Världen är fortfarande en säker plats.

Och nej, jag var inte en vaktmästare i stil med diton i Scrubs. Mer som legendaren Kenneth på Soltorgsgymnasiet (fröken Ahl, Taallae, Mr Spoon, Hagge, Mr Frimmo och förmodligen även New Yorkexpressen ler nu en aning för sig själva).

Kommentarer
Postat av: Taraldheidi

God bless you


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback