Endast en tesked

Idag träffade jag vad som kunde varit Linköpings svar på Mr Spoon. En rasande trevlig tvärbohem (observera att han är rasande trevlig, inte rasande och trevlig, och att han är tvärbohem, inte tvär bohem) som sett alldeles för mycket film för sitt eget bästa kom plötsligt fram och pratade. Inom ett par nanosekunder befann vi oss i samtal om franska nya vågen, Tarantino och Svart katt, vit katt.

Att mina tankar gick åt Säter/Örebro under tiden var ganska givet. Men det finns ett par markanta saker som skiljer den nya bekantskapen från min ständige belackare och Helenaskompanjon:

* Han är inte riktigt lika trevlig.
* Han är inte smygvegetarian.
* Han saknar de där bedrägliga rådjursögonen.

Så Mr Spoon sitter säkert på tronen som just Mr Spoon ett tag till. Efter denna machoryggdunk ska jag nu - i ett desperat försök att återfå en gnutta manlighet - sätta mig i soffan, pilla mig i naveln och vänta på att fröken Ahl kommer hem och lagar mat. Vilket i klartext betyder att jag ska gå in och ställa mig vid spisen iklädd ett piffigt litet förkläde.

Kommentarer
Postat av: Mr Spoon

Kärlek.

2007-08-29 @ 16:51:40
Postat av: Staffan

Alltid.

2007-08-29 @ 18:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback