Etiketten ovett

För någon månad sen ringde företaget Lovefilm och lovade guld och gröna skogar. Jag skulle få hyra film av dem i tre veckor alldeles gratis, och sen skulle det abonnemanget rinna ut i sanden om inte jag själv aktivt valde att förlänga det (så sa de). Så döm av min förvåning när jag fick ett mail för nån vecka sen, där det stod att jag snart skulle få en faktura. Nä nä, sa jag, och gick in på hemsidan och avbröt abonnemanget som alltså ändå startats.

Därmed antog jag att ingen faktura skulle komma. Ack nej, ack nej, det gick ju ej. Den kom som ett brev på posten igår. Idag ringde jag alltså numret för fakturafrågor, och hamnade hos någon tvärarrogant och förmodligen kotlettfriserad jävel på Intrum Justitia som berättade för mig exakt hur dum i huvudet jag var som kunde tro att jag skulle klara mig undan den fakturan.

Avtalet jag hänvisade till fanns inte alls, man måste avboka minst två veckor innan man vill att det ska ta slut, det faktum att jag inte sett en film från dem spelade rakt ingen roll, yadda yadda. Hela tiden med en fruktansvärt överlägsen ton, som gjorde att man ville slita av sig armen bara för att ha något att kasta på karljäveln.

Varning utfärdas alltså. För Lovefilm, Intrum Justitia, och mig i mitt nuvarande sinnestillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback