Läsa på olika sätt

Det ska till att läsas igen. Alltså, det ska läsas vid högre läroverk. Imorgon är det upprop i grannstaden, på en kurs i det svenska språket.

Men helt problemfritt ska det inte vara. Till exempel tyckte campus här i stan att det var en strålande idé att bygga om sin informationsdisk lagom till terminsstart. Därför lade de den på samma ställe som folk går för att få sina passerkort och liknande. Således hamnade jag, som bara skulle ställa ett par korta frågor, mitt i en kö där de allra flesta skulle fotograferas, skrivas in och få all nödvändig information. En i taget.

Transporten till Linköping kommer inte heller att vara lika enkel som jag från början trodde. Jag är hänvisad till kommunaltrafiken, för jag får inte åka studentbuss innan jag är studerande. Och studerande är jag inte förrän jag har börjat studera. Att jag måste ta mig till studentplatsen för att studera, tycks inte vara något problem. Logiken spirar.

Innan morgondagen ska jag försöka ta i tu med lite andra saker. Jag har exempelvis gått runt och nosat på Mörker, ta min hand väldigt länge, nu är det nog dags att läsa den. Sen har jag andra småsaker att reda ut med bland annat Skatteverket och kunder. Men det är ju petitesser i sammanhanget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback