I sagobokens förlovade land

Jo, jag befinner mig alltså i Astrid-land. Låt oss säga att det förmodligen är finare och lite mer rörelse här på sommaren, så lämnar vi det där.

Annars väntar jag mest på veckändan. Dels för att jag då kommer hem till fröken Ahl, dels för att barackboendet då tar slut och dels för att jag äntligen får återse Gondor igen. Det närmaste man kommer Argonath (ni vet, de där stora statyerna som hälsar folk välkomna efter floden i Sagan om Ringen) är väl Borlänge Energis stora torn. Men det är gott nog.

Tills dess ska jag äntligen få tid att läsa ut Ingenting är heligt. Hittills msåte jag nog klassa den som minst bra av Lehanes böcker. Historien känns lite bräcklig så här långt, och framförallt är översättningen - och korrekturläsningen av densamma - under all kritik. Tyvärr.

Efter den vet jag inte riktigt vilken bok jag ska ta mig an. Jag har smygkikat lite i Snabba Cash, men den ligger kvar hemma i baracken. Och jag vet inte jag, det lilla jag läste av den verkar den inte värd all uppståndelse. Men vi får väl se. Jag ramlar nog in på bokhandeln här i byn i eftermiddag och ser ut något som verkar lovande. Tips är alltid välkomna.

Nu ska jag fortsätta sätta myror i huvudet på folk som ska till Hultsfred.


Kommentarer
Postat av: Mr Spoon

Cartarescus "Nostalgia"! Men den finns nog inte i bokhandeln, skulle jag tro? Kanske? Himla bra iaf, jag tror att du skulle gilla den.

2007-12-18 @ 10:15:09
Postat av: Staffan

Tackar, den ska jag kika efter i eftermiddag då. Annars går jag väl vidare med fruktlöst letande efter "Fotbollskriget"...

2007-12-19 @ 11:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback