I'm dreaming of a white outside

Det började egentligen för en och en halv vecka sen. I Vimmerby av alla ställen. Där fanns en man som började prata sig varm om sitt besök i Borlänge och om dess hamburgare. Eftersom jag vet mycket väl hur bra burgarna är började jag drömma mig norrut. Och sen dess har den varit där.

En hemlängtan utan särskilt många liken.

Varje dag har det varit en himla massa mer eller slumpartade tecken från underbara Dalarna. Exempelvis pratas det inom Banverket ganska ofta om Borlänge (för er stockholmare och andra utomgondorianer kan jag berätta att huvudkontoret ligger där; det är den där flashiga blåvita historien bredvid Kupolen). Sen kom förstås daladansen, och så spelade de Miss Li på ett köpcenter jag besökte i torsdags.

Och alldeles nyss kom jag på att det de facto är den första december idag, men utanför fönstret är det grönt, grått och gult. Hemma däremot, där lever den vita staden upp till sitt namn. Har jag hört.

Som tröst lyssnar jag på min absoluta
favoritjullåt. Ni har förmodligen hört den, men lyssna på den igen.

Kommentarer
Postat av: Karlsson

"Hemma däremot, där lever den vita staden upp till sitt namn. Har jag hört."

Där fick han till det, må jag säga!
Elrond himself spyr däremot galla över det vita helvetet som faller utanför fönstret.
Plog-Mats har dock gjort skäl för sitt smeknamn, något som är mer än välkommet.
Nu går vi all-in.
Skål, broder!

2007-12-01 @ 15:56:35
Postat av: Karlsson

Lite glädjande nyheter här också.
Läs det här, broder.

http://www.sportal.nu/sport/fotboll/premierleague/manchesteru/64261

2007-12-03 @ 11:28:45
Postat av: Modern

Du kan sluta längta - regn och +3 grader.

2007-12-03 @ 15:52:29
Postat av: Staffan

Karlsson: Det var ju inte en dag för tidigt.

Modern: Skönt och tråkigt att höra.

2007-12-04 @ 09:50:06
Postat av: Perra

Huvudkontoret kallas i folkmun här i Blg för "Minneslunden" och varför , ja det kan vi ta i ett annat forum. Du vet väl att jag söker folk till Blg just nu! See you, hälsa A, Perra

2007-12-05 @ 20:56:52
Postat av: Staffan

First of all: Det smeknamnet har jag lärt mig för längesen (det är inte bara i Gondor det år under det namnet). Och för det andra tycker jag inte om att du frestar med sådana propåer, det kan bli för svårt att tacka nej till.

2007-12-06 @ 09:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback