Irritationsmoment

Blogginspirationen har inte varit på topp på senaste. Den är inte det nu heller. Och det beror på att det finns alldeles för många saker att hänga upp sig på nuförtiden:

- Karlslokar, gubbslem, farbrödshelveten, kalla dem vad ni vill. Såna där höhöande, skjortklädda idioter utan vare sig självinsikt eller medmänskliga takter.

- Regnet och, i förlängningen, den uteblivna snön. Det är nionde freaking december, och temperaturen är hög uti naturen. Vad det än beror på är det fruktansvärt irriterande.

- Kurser som är så tråkiga att man tror att någon driver med en.

- Julklappshandel.

- Det där förbannade regnet tar vi en gång till.

Förhoppningsvis släpper ett par av blocken inom snart, så att det kan bli bättre aktivitet. Jag kan snudd på utge löften därom. Lyssna gärna på en
låt, som slåss med Pogues-alstret från tidigare om titeln favoritjulsång, medan ni väntar.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad gör gubbslemmnen för att hålla dig borta från bloggen? Det oroar mig...

Postat av: sofie westin

Hej,

på något märkligt vis hamnade jag på Er sida.
Efter att ha läst några inlägg, tror jag att jag känner till dig. Borlänge och ditt namn stämmer väldigt bra. För många år sedan arbetade jag på Maserskolan och hade en viss Staffan Sporre som elev. Då hette jag Lönntorp. Är du den Staffan som jag menar?
I så fall vill jag bara ge dig en hälsning:
- Hoppas att allt är bara bra med dig och må så gott!

// Fröken Sofie Lönntorp, SO-lärare från Värmland

ps. Fröken Ahl - kan det vara Annika Ahl också från Borlänge, ett år yngre än dig och gick i B?
I så fall hälsa henne så gott också...

2007-12-12 @ 00:38:03
Postat av: Staffan

Hanna: Inte i huvudsak mig, det handlar mer om folk i min närhet.

Sofie: Vad ska jag säga... Jag är imponerad, minst sagt. Du har helt rätt i hela resonemanget, till och med fröken Ahl. Men jag är ju mer än nyfiken på hur du hamnade här. Sen är jag förstås nyfiken på att du har bytt namn, och var du håller hus nuförtiden. Och till sist kan jag bara säga detsamma! Fortsätt gärna hitta hit.

/S

2007-12-12 @ 07:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback