Mätt ska mättare bli

Julstinn förstås. I vanlig ordning har man ätit sig mätt och lustiger full. Och snäll verkar man ha varit dessutom. Framförallt tyckte skivtomten det, ty jag tilldelades Miss Lis senaste (hennes tredje på ett år), X&Y med Coldplay och så underbara Susanne Sundförs platta. På filmfronten landade Zodiac och Eddie Izzards föreställning Unrepeatable. Mumsigt fullibibblan.

Nu laddas det för hemvändarkvällen. Film-Tobbe och undertecknad är bjudna till tjejfest i fröken Ahls regi. Där vankas den enastående oslagbara specialiteten hästkorvsmacka och malthumlejästochvatten. Det vill således till att den där stinnheten lugnar sig inom snart.

Kanske ska jag förklara min frånvaro innan jul. Den kom sig dels av en smålandsvistelse, en barackflytt och en färd till Gondor, och dels av att julfascisten i mig (jag är löjligt traditionsenlig) brottade ner bloggnarkomanen. Men om jag inte hann med att önska god jul, så får jag väl ändå önska god fortsättning. Så: God fortsättning, kära läsare.

Kommentarer
Postat av: Syster C

Traditionsenlig är bara förnamnet för oss som du växt upp med. Ramaskri när mamma bytte julgardiner, om du frågar riktigt snällt kanske du kan få ta med dom till Peking... ev tillsammans med den hemskaste soffan Kvarnsveden skådat. Seger!!
Tänkte ett tag provocera lite på julafton med att ställa ett Happy Meal bland julskinka, korv, sill osv. men fegade ur.

2007-12-27 @ 22:25:36
Postat av: Staffan

Nu tycker jag du tar i en smula.

2007-12-29 @ 11:57:59
Postat av: Modern

Tycker inte jag

2007-12-29 @ 15:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback