Två filmer på samma gång

Gick jag igår kväll på bio i sällskap av mig själv. Trodde jag skulle se Guldkompassen. Det gjorde jag också, men bara  bakgrunden. I förgrunden satt Fucking Åmål. Eller snarare fucking Vimmerby. Det lilla gänget, som tillsammans med yours truly utgjorde hela publikmassan, var som klippta och skurna ur byhålans tonårsmodell. Vilket var tragiskt, komiskt och tragikomiskt på samma gång.

Filmen i bakgrunden var iallafall överraskande bra. Inga som helst förhoppningar hade jag på den, men det blev ett trevligt äventyr. Hade jag varit några år yngre hade jag förmodligen varit i extas än. Och för ovanlighetens skull syntes barnskådisar som inte kändes överjävligt överdrivna (trots att huvudrollsinnehvaren faktiskt heter Dakota i förnamn - som tur är heter hon Blue Richards i efternamn, och inte Fanning). Sen är jag ju svag för Ian McKellen och hans röst också. Riktigt svag.

Och snart, snart åker jag till Peking. De första rapporterna från lägenheten skvallrar om ett fint resultat. Kittlar dödsskönt i kistan.

Kommentarer
Postat av: Fröken Ahl

Och snart, snart blir vi utsläppta från bunkern och befinner oss i vår lägenhet!

2007-12-20 @ 10:42:49
Postat av: Netti

Och Peking välkomnar er varmt , dock kanske inte katten som Chaplin ska dela hus med ...
Kram Syster J

2007-12-21 @ 19:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback