Hyllning till människor

Lyckligt lottad är den som är omgärdad av fantastiska människor. Jag är jäkligt lyckligt lottad, kan jag säga. Det märks tydligt i tider som dessa.

Flyttlasset går ju på onsdag. Och folk ställer upp till den grad att man funderar om man verkligen gjort sig förtjänt av det. Underbara fröken Ahl var ju uppe i helgen och hjälpte till med packande. Till kvällningen dyker en av de två bästa systrar man kan tänka sig upp, för att hjälpa till med sånt en stackars insnöad skribent inte förstår sig på. Förhoppningsvis har hon också med sig ett par yngre varianter av sig själv, som jag träffar alldeles för sällan.

Är de med utlovas lärdomar i tv-spelandets ädla konst. Om det är jag eller de som lär sig låter jag vara osagt.

Imorgon kväll anländer nästa par pärlor. Mama und Papa kommer återigen till min undsättning. Gångerna de gjort det går inte längre att räkna. Att säga att jag är tacksam är ett understatement modell större. Om det nånsin funnits några man kan lita på och stödja sig mot i alla väder är det mina föräldrar.

De kommer förresten med förstärkning de med. En Jack Nicholson i stinstappning är ett sätt att benämna honom. Förträfflig svåger ett annat.

Det här är ändå bara toppen på isberget. Folk klappar en på axeln, tycker att det är förjäkla tråkigt att man ska sticka och så vidare. På det hela taget är det således svårt att gräva ner sig trots allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback