Kan man freebasa deckare?

Folk vill tydligen att man ska hålla beroenden så uppdaterade som möjligt. Igår infann sig ett lysande tillfälle att försöka göra ett uppehåll med påsarna under läppen. På Shell hade de slut på Tre Ankare, vilket gjorde att undertecknad funderade en, och endast en, gång på att strunta i det. Att det bara blev den enda var att expediten så hjälpsamt plockade fram något som hon tyckte skulle vara ett bra substitut. Och jag var inte bara svårövertalad.

Idag sitter jag således med en ny sort under läppen. Det funkar tyvärr alldeles utmärkt.

Förutom nikotinhjälpen påminner Anna med stort A mig om en snart förestående bokrea, vilken skulle nära min återfunna bokiver. Utan tvekan ett smartare beroende. Men icke desto mindre ett beroende.

Dessa problem kan vara av i-landskaraktär, men jag vet inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback