Två gamla inlägg blir ett nytt

Eftersom jag, liksom de allra flesta som någon gång försöker skriva något, besitter ett visst mått fåfänglighet och egenkärlek tittar jag emellanåt igenom mina gamla alster. Detta gjordes nyss, och ett och ett blev två.

Dels har jag tidigare pratat varmt om Oasis Familiar to Millions, och framförallt då covern "Hey hey, my my". Dels sa jag igår att det ska fan vara en working man. Lägg ihop dessa två och man får: Oasis cover på "Street fighting man". Eller ja, jag får det iallafall.

Den finns iallafall som b-spår på singeln "All around the world", och är så himla bra att man blir narig. Stenar kommer kanske rullande mot mitt håll nu, men den är faktiskt ett par tjog gånger bättre än originalet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback