Hakan sticker ut längre och längre

Eftersom jag redan dragit en nära-kändis-händelse tänkte jag fortsätta på det spåret. Den här är dock mer nära än den tidigare. Alltså sitter också skrytmånshatten stadigare.

Alla, med lite vett, sans och heder i kroppen, har förmodligen sett Sällskapsresan. Detta är en av de största replikkällorna i det sporrska hemmet. Närmare bestämt är den trea, efter Sagan om Ringen-filmerna och allt jag sett med R Gustafsson. "Pepes bodega, ja hitta de", "Invalido" eller "Javla smalanningar" är några exempel på användbara stäv.

En annan klassiker är ju "Heja Eslöv!". Och nu börjar jag närma mig poängen. Jag har aldrig mött vare sig Sven Melander (som ropar) eller Weiron Holmberg (som står bredvid), tyvärr. Men rullskidåkaren, som får fans efter vägen, vet jag vem det är. Han sitter nämligen om dagarna cirka fem meter från yours truly. Jag tänker inte gå in på namedropping, men jag kan avslöja att han var scenograf för detta stycke svensk kulturhistoria. Det ni.


Kommentarer
Postat av: New York-hotellet

Jag har varken vett, sans eller heder i kroppen (vilket du antagligen redan vet) Tack och lov! Och lyckligare kan tydligen ingen vara utan sällskapsresan. Bra skriverier, Sporre. Im impressed!
//Manager of New York hotels ;)

2007-01-29 @ 22:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback