Reaching for a long, long trip

Världens segaste eftermiddag har knappt börjat, och ändå känns den redan femtioelva timmar gammal. Jag vill bara packa ihop, ge mig hem och packa, och sen åka till Norrköping och packa upp, alternativt bli packad. Jag råkar nämligen veta att det finns malthumlejästochvattenflaskor i en kyl nära mig imorgon kväll.

Hade jag iallafall några olika lösningar på ett automobilproblem. Eftersom de flesta hängde på ekonomin blev jag på bra humör när jag kammade hem en rätt ansenlig pokerpott igår. Nu skulle jag antingen fixa en fläkt till Saaben - a.k.a. Brego, a.k.a. Satan - och få sikt på vägen till Curryputtland. Eller så skulle jag hyra en bil. Det gick av diverse anledningar inte för sig. Så nu blir det en relativt spännande resa imorgon. Men, som Film-Tobbe säger, det löser sig alltid för en redig karl. Hur som helst är det värt det för att träffa världens bästa yrväder.

Bara den här eftermiddagen ville ta slut. Sen väntar ju bara världens längsta förmiddag imorgon.

By the way: Rubriken är en liten spoof på en av Sockertopparnas mest gåshudsframkallande låtar någonsin; "Reaching for a long long life". Tyvärr har den hittills bara släppts på demo. Tror att jag ska dra igång en kampanj för att få med den på deras nästa album. Jag vet iallafall exakt vad som ska spelas i mina öron vid hemkomsten ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback