En del får jobba på Gotland

Politik har aldrig legat mig särskilt varmt om hjärtat. Jag har förvisso bildat mig en aldrig så liten uppfattning om vad och vilka jag håller med, men min generella ståndpunkt är att politikdiskussioner mest leder till irritation och smågräl. Alltså håller jag mig oftast borta från sådana, och jag har också försökt, så långt möjligt, att hålla färger borta från den här sidan.

Det gör jag nu också, men jag är ändå förvånad över att regeringen i princip inte visade upp sig alls under Almedalsveckan (ingen statsminister och bara en av partiledarna i regeringen var där), en vecka där politik är så folklig politik kan vara. Om jag sen är besviken eller om jag jublar, det hör inte hit. Förvånande är det.

Och det har ingenting att göra med min missade Gotlandschans. Den är jag inte längre bitter över. Inte alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback