Mellan fotbollskrig och mörker

Idag verkar inte vara särskilt annorlunda från igår. Men idag skiner iallafall solen. Vad man nu ska göra med det.

Eftersom boktipsen inte direkt strömmat in går jag nog på Mr Spoons råd. Kapuscinskis Fotbollskriget skall, om jag hittar den i bokhandeln, bli mitt nästa läsobjekt. Med tanke på hur diverse bloggar här till höger har rosat polacken - frid över hans minne - och hur bra På resa med Herodotos var, så blir jag nog inte särskilt besviken. Dock känner jag mig fortfarande inte klar med deckargenren. Efter mängder av Lehane och Larsson känns det konstigt att läsa något annat. Men det är säkert nyttigt.

Jag ska dock erkänna att jag stod och höll i Mörker, ta min hand igår. Men 229 spänn, är det verkligen ett pris för människor? Kanhända väntar jag tills den kommer på pocket, vilket är vilken dag som helst nu.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Dessvärre har jag inga direkta lästips. I´m a slow reader och jag bloggar för mycket för att hinna med. Är i sluttampen av första Millenniumboken. Den är underbar. Längtar redan till den andra.

Postat av: Staffan

Ja, det är fantastiska böcker. Funderar på att läsa dem igen. Men inte riktigt än.

2007-07-12 @ 09:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback