Radio ga-ga

Jag har aldrig varit någon större sommarpratarlyssnare, men jag funderar på att bli det nu. Det finns en hel hög intressanta människor att lyssna på i P1 den här sommaren. Filipochfredrik, Plura, Michael Nyqvist, Knut Knutson (go Antikrundan!), Howlin' Pelle Almqvist och, sist och störst, Martin Kellerman är alla potentiella influenser till att slå på radion.

Apropå den sistnämnde, man bör varje dag besöka DN:s hemsida och läsa Rockystripparna. Eftersom de inte lagras, utan bara kan läsas en enda dag, måste man vara där varenda dag. Och det är mödan värt. Dagens stripp är till exempel en pärla bland pärlor. Läs den, skratta gott, spring sen iväg till bokhandeln, köp album nummer ett och två, stoppa dem i ett kuvert och skicka kuvertet till mig (jag har tredje, fjärde, femte och vägrar köpa fler innan jag har de första).

Kommentarer
Postat av: Mr Spoon

Erland Josephson ju! Klockren! Annars har jag bockat för Howlin' Pelle, Plura, Fuglesang och Fridolin. Kan bli bra! Nu ska jag sova en timme eller två innan det bär av till Borlänge igen. Vojvoj.

2007-06-15 @ 17:19:53
Postat av: Staffan

Josephson blilr nog också en höjdare, ja. Men någon som tycker att "fina fisken" är det bästa att säga efter en rymdfärd, och någon som tar sig själv på alldeles för stort allvar, det tror jag inte jag lyssnar på.

2007-06-17 @ 14:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback