Sanningar med modifikationer

Nå, jag vet att Mats Olsson, Per Bjurman, Simon Bank, Lasse Anrell och Ronnie Sandahl alla jobbar för så kallade kvällstidningar. Därför kan fortsättningen av detta inlägg verka en smula dubbelmoraliskt. En dåres försvarstal låter därför, i förebyggande syfte, så här: De här människorna tillhör i mina ögon undantagen på dessa tidningar, de skriver inte sensationsjournalistik utan skriver istället välformulerade och engagerande texter. Och i de flesta fall skriver de om sport. De som inte gör det skriver om musik eller livet i största allmänhet, och på ett sätt jag gillar. Därför länkar jag emellanåt till aftonblad och expressar.

Förklaringen till att jag viftar med denna vita flagg är att jag nu tänkte sabla ner åtminstone en av dessa tidningar, eller åtminstone dess löpsedel. Jag väljer att inte säga vilken av dem, för de är lika goda kålsupare. Det handlar om gårdagens löp, som så ut ungefär så här på håll:

KNUTBYPASTORN GIFTER SIG
I FÄNGELSET
MAMMA

Mellan raderna, extremt litet, stod "med småbarns-". Och jag tycker att det är så fantastiskt fånigt. Att försöka vinna en extra läsare eller två genom att skapa bilden av att en förbrytare gifter sig med sin mor, det känns nästan som att man försöker platsa i
den här boken. Med skillnaden att det här löpet gjordes på fullaste allvar, och de som syns i boken är fabrikationer. Hysteriskt roliga fabrikationer, men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback