Att skita i det blå skåpet

Är det hemskt trångsynt att tro att en institution som Arbetsförmedlingen faktiskt skulle se till att hjälpa en med jobb? Av någon i Borlänge fick jag reda på att jag måste höra av sig till någon Örebro för att någon i Stockholm skulle kunna se att jag ville syssla med det jag sysslar med. Av denne någon i Örebro får jag då veta att någon i Borlänge inte alls verkar ha allt om rätt sida foten, varför någon i Stockholm fortfarande inte kan se att jag är arbetssökande. Det hela slutar med att jag förmodligen får knalla in till någon i Norrköping för att eventuellt få klarhet.

Det roligaste med det hela är att jag från början ville prata med någon varsomhelst för att få lite tips och råd om eventuellt frilansande.

Kommentarer
Postat av: halvar

Jag har ett rött skåp som jag skiter i.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback