Tack, grannstaden

Med risk för att få Janson, Andy, Trumslagarpojken, TB Senior och ett par till på mig: Det är förbaskat skönt att Linköping slog ut Färjestad. Inte för att jag inte unnar nämnda herrar sin beskärda del av glädje, inte alls, men Färjestad samlar alldeles för många mindre respektvärda individer för att jag ska kunna tycka något annat än illa om dem.

Det finns få hockeyspelare jag kan bli så fruktansvärt genomirriterad på som Peter Nordström, Jörgen Jönsson, Jonas Höglund, Thomas Rhodin och Daniel Henriksson. Den ende som kommer i närheten är väl Rikard Wallin. Och nästa säsong är han tillbaka bland de där andra. Huga.

Dessutom spelar ett av de största Leksandshjärtana någonsin i Linköping, och är det nån som förtjänar ett SM-guld så är det Niklas "Pajen" Persson. Jag känner mig nödd och tvungen att skriva in smeknamnet, ty annars blir en viss systerson så fruktansvärt styv i korken. Och det ska till varje pris undvikas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback