Tight connection to my heart

I uppvärmningssyfte inför morgondagen begav jag mig till Norrköpings enda (enda!) skivaffär och kom hem med Dylans Modern Times. Det var ett måste. För jag har inte, shame on me, lyssnat särdeles mycket på Bobbans senaste album. Med inte särdeles mycket menar jag i princip inte alls. Och med shame on me menar jag att jag borde förlänas ett mindre spöstraff för denna hädelse.

Nu snurrar den iallafall i spelaren och kommer fungera som ack så passande bakgrundsmusik när jag fortsätter läsa Trumslagarpojkens första bidrag till litteraturhimlen. Passande eftersom det var just han, i pojkrummet på Kyrkvärdsgatan, som lärde en tacksam följeslagare vem Dylan var.

Kommentarer
Postat av: halvar

Om detta hade varit känt... ja, då hade spöstraff varit att komma väldigt billigt undan. Och för unge herrn eget bästa får vi verkligen hoppas att inte också "Time Out of Mind" finns bland hålen i Dylan-facket i skivhyllan.

Postat av: Staffan

Eftersom jag är en ärlig själ ska jag erkänna att denna fantastiska platta inte finns i det sporrska hemmet. Men den är inte desto mindre flitigt lyssnad på, genom godhjärtade kamrater.

2007-03-29 @ 18:23:40
Postat av: Syster C

Annars kan du ju alltid falla tillbaka på din äldsta syster och låna en LP med Dylan. Trdde du inte va?

2007-04-04 @ 14:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback