Vänner på fyra ben, i fjällen och i bokhyllan

Jodå, det blev allt vänskap av igår. Max är en sällskaplig och lättsam grabb, så det blev inga problem. Lite sniffande, ett par kast med en pinne och några kapplöpningar räckte för att vi skulle komma överens. Så det blev en eftermiddag med ett leende på läpparna.

Som en mjölkprodukt vispad över ett pulverfabrikat ringde också Andy från Sälen. Han ville ha lite hjälp med ett par texter av undertecknad. Och vem är jag att säga nej när Andy ringer? Så nu sitter jag och försöker komma in i jobbet som alltid gjorts från en annan plats tidigare. Med tanke på förutsättningarna måste jag tycka att det går hyfsat.

På bokfronten något nytt: Efter att Henrietta ska du också glömma lästs ut i en för Sporre rasande fart måste jag redan börja fundera på vad som ska läsas härnäst. Det lutar åt På resa med Herodotos. Men det kan lika gärna bli En drink före kriget eller Män som hatar kvinnor. Efter vad jag förstår är man lyckligt lottad om man kan välja mellan Kapuscinski, Lehane och Larsson samtidigt. Jag har stiftat bekantskap med Lehane tidigare, så i Bostonkvarteren vet jag att jag trivs. Och med tanke på alla hyllningar av de andra två känns det inte som att det kan gå fel, oavsett vad jag väljer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback