Någotsånär working man

Med vetskapen om att det där jobbet jag trodde lite på inte blev av kunde jag nu i lugn och ro koncentrera mig på att arbeta åt gamla bekanta i Sälen. Och det känns fint, men lite ovant är det att plötsligt sitta och jobba (nästan) en hel dag. Framförallt är det väldigt ovant att det även imorgon ska jobbas (nästan) hela dagen.

Annars har jag också, under lunchrasten gubevars, sett att Mats Olsson inte alls gillar bloggar. Han säger att den enda han läser av sådant slag är Patrick Ekwalls (av alla). Men han har ändå fräckheten att låna en rubrik av mig. För inte kan väl nån annan i hela landet ha skrivit just "Anfäkta och anamma!" nånstans på sistone?

Inte så lite imponerad är jag också av Skatteverket. Här har jag gått och oroat mig över att de högaktningsfullt skulle skita i min ansökan om F-skattesedel, eftersom den inte var alldeles komplett ifylld. Istället ringer de och säger: "Du ser ut att behöva hjälp, kom in en sväng så hjälper vi dig gladeligen." Med en lätt bugning i telefonen tackade jag ja. Så snart sitter jag återigen på väg till Gondor. Men jag skippar tåget den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback