Piggt men tomt

Plötsligt sov jag. Som ett barn. Hela natten dessutom. Så idag vaknar jag med ett leende på läpparna, skuttar med ett skratt ur min säng, kollar solen över Orrberget och ser hur många blommor som redan slagit ut på ängen. Eller ja, jag går upp när klockan ringer och sätter mig framför datorn.

Tyvärr har jag istället total idétorka idag. Alla de texter jag har att skriva står oskrivna, bara för att jag inte har en aning om vad jag ska skriva. Detta är ett problem jag inte lidit av tidigare i veckan, när jag varit trött intill gränsen av vad som är uthärdligt. Tänk om det är så att jag måste vara så trött för att fungera? Det låter ju helt befängt, men det är ju inte utan att man funderar.

Som tur är vet jag precis var jag ska gå för att få inspiration när jag vill skriva. Jag går
hit, hit, hit eller hit. Eller så läser jag gamla Olsson- och Bjurmankrönikor. Sen är produktionen snart igång igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback