Min egen rondellhund

Efter vilda protester, med kravaller och tårgas som följd, måste jag komma med en liten... Jag vet inte, rättelse kombinerat med försvar?

Det hela tog sin början i att jag skrev att "Det ska gå" stavas, eller uttalas, "Ä ska gå" på Borlängemål. Detta har jag fått skit för både i hemmets lugna härd och ute på gatan. Samtliga har påpekat att det heter "Ä skä gå".

Jo, jag vet att det heter "Ä skä gå", men tanken var förstås att få till det där skämtet med fransmännens escargot. Det verkar onekligen bara vara jag som garvar åt den typen av skämt, så jag tar tillbaka den hemska utsagon. Förlåt alla Borlängebor som jag har förolämpat, och förlåt alla fransmän som vet hur escargot stavas och uttalas. Jag ska aldrig göra om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback