Munter helg

Bryt ihop, bryt ihop, den sista dagen gryr. Den sista dagen innan man återigen ska få nervösa sammanbrott i dubbla uppsättningar. Det ska nämligen handlas möbler i helgen. Vi har ju sån tur att grannstaden begåvats med möbelvaruhuset över alla andra.

Alltså blir det en ihopklappning eller tre redan innan man hittat varorna ifråga. Har man tur har man varken avklippta hälsenor eller stämningar för överkörning med kundvagn när man kommer fram till kassan. Sen är det bara kubbningen på parkeringsplatsen och tokkörningen på motorvägen kvar innan nästa depression, ihopsättningen av möblerna, inträder.

Det ser ut att bli en munter helg, helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Netti

Vissa har tur ...
Kom ihåg att du kommer få hjälp av en hjälpsam liten katt åxå...

2007-10-05 @ 09:03:39
Postat av: Karlsson

Boromir, min duktige bror, skruvade ihop möbler han köpt tillsammans med en flaska Jameson.
Kanske något liknande kan lindra tristessen?
Om inte annat lär ju möblerna se lustiga ut dagen efter.

2007-10-05 @ 14:06:34
Postat av: Hanna

Jag är glad att jag inte är in to möbelshopping!

Postat av: Staffan

Netti: Han har varit fullt delaktig. Skänast var när man fick jaga genom hela lägenheten för att få behålla ett hyllstöd i någotsånär intakt skick.
Karlsson: Det ska nog till en Boromir för att klara en sån grej.
Hanna: Och jag är glad för din skull.

2007-10-07 @ 18:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback