Små söta scener

Ett helginlägg? Vadan detta? Tja, andan föll på och jag hade tid.

Såg just Thomas Johansson gå till final i Stockholm Open. Kul match, men det sötaste fick tv-publiken se när kameran fokuserade på Peter Forsberg på hedersläktaren, samtidigt som han plockade ett hårstrå från Tomas Brolins jacka.

Har hunnit med en shoppingrunda idag också. En liten lustig historia från den: När fröken Ahl provade kläder på ett ställe stod jag förstås utanför och väntade med syrliga kommentarer. Samtidigt stod två andra killar utanför och såg lika bortkomna ut. Det intressanta var att när jag la märke till dem stod de på samma sätt som jag lutade mot väggen, med ena benet över det andra, iklädda gröna jackor, jeans och sneakers - alltså var vi också i runda slängar lika ekiperade. Skrämmande och lite roligt.

Eftersom jag dammade av min gamle följeslagare MD:n i veckan så blev det en del lite äldre skivor att upptäcka igen. OCh jag ska aldrig mer glömma bort vare sig Franz Ferdinands första eller The Soundtrack of our lives Origin vol. 1. Helt fantastiska skivor båda. Favoritlåtar: "40 ft." på den förstnämnda och "Midnight children" på den andra. Dessutom återupplevde jag Mandos Hurricane Bar, varför jag fick lov att köpa den i ett specialutförande idag. Bland många lysande spår är det nog ändå "If I leave you" som ger mest gåshud. Förmodligen tack vare minnet av flera enorma liveversioner av den genom åren.

Nu ska jag se Sverige fixa biljetter till Schweiz och Österrike.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback