Störd, not shaken

Se Falling Down, dofta aldrig så lite av Michael Douglas fantastiska urspårning, sätt dig på en buss i Norrköping vid fyratiden och förundras över att det inte sker fler psykbryt här i världen.

Utrymme sardiner skulle dö för. Två gallskrikande barnvagnar med varsin fullkomligt ignorerande förare. Trötta och väldigt vresiga före detta copywriters. En busschaufför som kör som vore han busstjuv. Blanda dessa ingredienser, rör om, smaka av med avsmak.

72 timmar bort ligger en glömska av allt detta. Kanhända målar jag mig blå i ansiktet, tar på mig en blodigt och trasigt skotskrutigt tygstycke och skriker "Freedom!" när jag landar. Om jag inte vandrat in på Donken och halat fram ett hagelbrak innan dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback