Underhållning på olika sätt

Blanda en skaplig förkylning med en bred östgötska (dialekten, that is) och du får en mycket rolig stund. Det fick jag erfara på bussen imorse. Damen bakom mig pratade högt i telefon med sin väna stämma och lyste upp halva min färd till jobbet. Andra halvan blev ännu roligare, då hennes vännina kom in och var lika förkyld. Undertecknad exploderade i en redig skrattsalva när han ramlade av bussen.

Annars är jobbet fortsatt förvirrande, men nu med en viss ljusning bort bergen. Med tanke på att jag glott på de där skärmarna i blott två och en halv dag är jag ganska imponerad av mig själv.

Andra saker i livet blir förstås lidande nu. Läsning, filmtittande, musiklyssnande och annat livselixir står åt sidan. Ikväll ska jag självdö framför tv:n medan Ibrahimovic och Wilhelmsson lurar nordirländare så till den milda grad att de vaknar upp i Lapplands Väsby, strax norr om Stockholm. Som gräsänkling har jag dessutom alibi för såväl mikropizza som chips.

För övrigt närmar sig releasedatumet för Never seen the light of day med stormsteg. Den dagen, barn, kommer jag att hänga på låset på Norrköpings enda (enda!) skivaffär. Tro mig.

Kommentarer
Postat av: Syste C

Kan bara säga att jag också dog i soffan ungefär samtidigt som Chippen ramlade och hela det svenska laget med honom.
Detta trots att jag upplevt oxblod.

2007-10-19 @ 20:37:53
Postat av: Staffan

Ja, det där blev ju inte riktigt vad vi tänkt oss.

2007-10-22 @ 18:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback