Magsår, musik och mani

Det ska fan vara gjord av Lozec i dessa dagar. United har tydligen bestämt sig för att låta alla stackars fans grillas ända in i kaklet i varje match, eftersom de envisas med att vinna med uddamålet. Men de vinner iallafall.

Apropå ljuv musik, igår blev jag en av de sista att träda in i skaran som använder en liten mackapär med hörlurar som spelar musik som ligger på datorn. Ingen podd än så  länge, men väl en mp3-spelare (en tacksamhetens bugning till Film-Tobbe). Det känns bra, har gått utan min förre följeslagare, MD:n, länge nu. Så snart ger jag mig ut på en promenad som en promenad ska ges ut på. Vilka skivor jag lagt in? Än så länge bara fyra stycken, men de är desto bättre. Timo Räisänens Love will turn you around, Jamie T:s Panic Prevention, Sensommarmixen (som jag numer har många, många favoriter på) och givetvis Mandos Ode to Ochrasy.

På vägen ska jag kika på hur mycket en keps egentligen kan kosta och om Norrköpings enda (enda!) skivaffär kanske kan skylta med ett förhands-ex av Mandos nästa skiva, Never seen the light of day. I så fall kanske en rubrik i dagspressen imorgon lyder: "Brutalt rån på skivaffären - desperat ung man kom undan med en skiva".

Kommentarer
Postat av: Karlsson

"Ung man"?!
Det var det jävligaste...

2007-09-20 @ 17:03:51
Postat av: Staffan

Är man inte torr bakom örona har man inget att säga till om i sådana frågor, junior.

2007-09-20 @ 19:15:14
Postat av: Karlsson

Förvisso. Men mäter man inte auktoritet i kilon?

2007-09-20 @ 22:59:25
Postat av: Staffan

Nä, i pilsnerdrickande. Grattis, du vinner.

2007-09-21 @ 08:14:44
Postat av: Karlsson

Då lär ju mr Frimmo vara Caesar över pilsnerriket?

2007-09-21 @ 13:25:54
Postat av: Staffan

Det är inte omöjligt, broder. Det är till och med troligt. Och det är minst lika troligt att du är hans Brutus.

2007-09-21 @ 15:26:42
Postat av: Karlsson

Det betyder ju å andra sidan att jag får smaka på det beryktade svärdet så småningom.
Inte mig emot; låt Liverpool vinna ligan först bara.
Sen är jag redo!

2007-09-21 @ 19:19:00
Postat av: Staffan

Framförallt kanske det är Frimmo ska vara nervös? "Även du min Karlsson."

2007-09-24 @ 08:06:37
Postat av: Karlsson

Jag tror han trivs rätt bra i just den rollen.
Det har han om inte annat bevisat förut.

2007-09-26 @ 20:57:06
Postat av: Staffan

Nu vet jag inte riktigt vad vi diskuterar längre.

2007-09-27 @ 14:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback