Smetfull oktober

En hektisk höst väntar alltså. Eller snarare en hektisk oktober. I början av månaden flyttar fröken Ahl och undertecknad. I mitten av den börjar jag som trafikledare för tåg. Och i slutet far vi, i sällskap av diverse närmare släkt, till Asien.

Flytten har jag väl redan avklarat. Vi tar jobbet istället. Det går, i grova drag, ut på att se till att tåg tar sig från punkt A till punkt C utan att krocka med något annat tåg på punkt B. Alltså något helt annat än jag sysslat med tidigare, men det kommer med allra största säkerhet bli bra ändå.

Om resan finns väl inte så mycket mer att säga. Två veckor, runtresa i Kambodja, start och stopp i Thailand, ska bli väldigt, väldigt skönt. Så är det tänkt.

Innan allt det drar igång går jag bland annat och njuter av att hockeysäsongen nu också vaknat till liv. Någon märklig människa hade i kommentarerna på den här sidan påstått att AIK skulle vinna över Leksand i gårdagens premiär. Vänligt, bestämt och aningen fnittrande rättade jag den vilsne själen. Och rätt fick jag.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Aha, trafikledare. Det låter ju spännande. Då vet man vem man ska skylla på när det blir förseningar ;)

Postat av: Staffan

Japp, det går alldeles utmärkt att även i fortsättningen skylla på SJ.

2007-09-18 @ 12:31:47
Postat av: Perra

Denne vilsne människa är idag deppig men inser att hockey är ju trots allt bara hockey dvs jävligt viktigt. Säsongen kunde börjat bättre.

2007-09-18 @ 19:45:07
Postat av: Bogey

Så du har blivit järnvägare. Då kanske du kan få ordning på linjen Norrköping - Sala.

2007-09-19 @ 06:40:37
URL: http://bogeywatch.blogspot.com/
Postat av: Staffan

Perra: Den kunde börjat bättre redan i lottningen, för er del.
Bogey: Både du och min svärfar har genomskådat min plan. Antingen styr jag upp linjen, eller så utverkar jag min hämnd.

2007-09-19 @ 08:53:54
Postat av: Syster C

Ja, gissa om vi var två leende par mungipor mot en mindre glad mun här hemma.
Det skröts innan matchen om 3 enkla poäng som skulle tas från allas vårat LIF. Det blev en tyst kväll, väldigt tyst.
Yippie!!!

2007-09-19 @ 17:22:39
Postat av: Staffan

Oj, det måste varit väääldigt ovant.

2007-09-20 @ 07:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback