Inspiration, på sätt och vis

Det blev en film till slut. Och det blev Hooligans. Men jag vet inte jag. Det är i och för sig en hyfsad story, och de engelska skådisarna är helt bra. Men det är inget särskilt med berättandet eller fotot eller något annat som kan sticka ut. Och i slutändan känner man nog lite för lite för huvudrollerna för att det ska bli ett toppbetyg. Den är helt okej, men inte mycket mer. Vill man ha en riktigt bra film om galna fotbollshuliganer ska man nog ändå välja Football Factory. Lite skitigare, lite mer engelskt, lite trovärdigare.

Apropå huliganer var det inte långt ifrån att jag själv blev en i söndags, när jag vaknade och verkligen fick se hockeyresultat (jag såg det redan på lördagen, men trängde undan det en stund). Så arg har jag inte varit sedan bartendern på Bolanche berättade att de tog tvåhundra svenska riksdaler för en B52:a, och dessutom hade mage att vara uppkäftig när han sa det.

Tvåhundra och 4-8 är alltså siffror som triggar på ungefär samma sätt, skulle man kunna säga.

Nu ger jag mig vidare genom det heliga landet, i jakt på både tempelriddare och saracener. Min nya leksak står och blänker bredvid tv:n, och väntar på att bli igångsatt. Vem är väl jag att neka?

Kommentarer
Postat av: Karlsson

Orlando Bloom är ju ungefär lika fräsig som Elijah Woods.
Om inte annat lika manlig...

2008-04-07 @ 19:15:36
Postat av: Staffan

Ja, jo, men vad har Bloomman med det hela att göra? Han är ju inte med i Football Factory, och jag har inte tittat på Kingdom of Heaven, om det var det du trodde. Jag har spelat Assaisin's Creed. Tufft serru.

2008-04-07 @ 21:11:46
Postat av: Karlsson

...och vips, så var missförståndet utrett!

2008-04-08 @ 20:03:13
Postat av: Staffan

Så skönt.

2008-04-11 @ 16:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback