Galopperande svada

Hästhandlare Holmgren hade tagit på sig sin finaste skjorta, finaste slipsen och finaste kavajen och matchat med ett par hästhandlarjeans. Han hade putsat tänderna med vaselin för att få det där speciella hästhandlarleendet så glansigt som möjligt, och för att få hästhandlarsvenskan så snabb som möjligt.

Det var bara det att ingen skulle få se hästhandlare Holmgren i bild, han skulle ju bara kommentera en match, gubevars. När detta gick upp för honom tänkte han "Ah, well, jag försöker väl att fylla rutan med min person verbalt istället då". Och det gjorde han. Kanske inte just med sin person, men dock med en fantastisk svada av absolut nonsens med krydda av felaktigheter, utspottade som sutte han på dass.

En vacker, vacker dag ska jag berätta om de kommentatorer som jag tycker gör ett bra jobb. Det blir ett litet men naggande gott inlägg.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag undrar ofta hur de fick sitt jobb, de dära... Men det kanske inte finns så många att välja på?!

Postat av: Staffan

Det kan inte gärna göra det.

2008-08-26 @ 10:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback