I pity the fool

TV:n självdog igår. Åtminstone känns det så när man, van med att kunna se en massa friidrott och slikt om morgnarna, kommer upp och är tvungen att se på Get over it istället. En av alla miljarder tonårskomedier som är precis lika varandra. Och av någon anledning såg jag hela, i väntan på något som skulle särskilja den från mängden. Men icke.

Flängandet från semestern har förresten inte upphört, ledighetens ändande till trots. Igår kom jag, för sjuhundrafemtioelfte gången i ordningen, tillbaka från Gondor till Peking. Och om en och en halv vecka åker jag igen. Tokfan är bara förnamnet.

Men resorna har, bland mycket annat, givit mig något att tipsa er om. En serie som snart drar igång på en betalkanal nära dig är väldigt väl värd att se. Generation kill heter den, och handlar om jänkarnas senaste intåg i Irak. Snygg, smart, välspelad historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback