Blågul sommar

Blanda det goda med det onda och det blir svenskt lagom. Eller så blandar det svenska goda med ännu mer svenskt gott och det blir helt jäkla suveränt. Iallafall semestermässigt.

Trogna läsare av denna sida har kanske noterat ett visst horn i sidan till vår huvudstad. Det är ju faktiskt så att jag får ett litet, litet magsår när jag rullar in mot Centralen och ser stress i kvadrat. Och jag har, fram till för två veckor sen, aldrig sett något särskilt sympatiskt med staden annars heller.

Men man är ju inte bättre än att man kan sämra sig. Trumslagarpojken visade runt Film-Tobbe och undertecknad med van hand, och skapade en finare bild av stan.

Efter det har jag hunnit se Peking (märkligt lite OS-förberedelser här) en sväng innan de djupa skogarna kallade. Och I tell you, de djupa skogarna får en utvilad på riktigt. Till och med efter att ett par vänliga själar ställer till med bröllopssurpris (ni vet vilka ni är och ni vet att ni härmed är gratulerade ännu en gång).

Nu ska jag fånga resten av semestern och krama de sista dropparna ur den.

Kommentarer
Postat av: A

Sthlm blir en annan stad när man tar det lugnt...så lugnt det går. Gratulerar brudparet! såg en liten notis i södran och tänkte att det måste vara dom...

2008-08-07 @ 11:01:07
Postat av: Modern

Krama droppar, ja - men du behövde väl inte ta i så här!!

2008-08-08 @ 07:48:07
Postat av: Staffan

A: Det är ju så. Och rätt fick du!



Modern: Ta i? Nu förstår jag inte? På riktigt.

2008-08-11 @ 21:57:24
Postat av: Modern

Jag menar att det droppat något alldeles oerhört sedan du började krama. Och kallt blev det också!

2008-08-12 @ 20:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback