Toppar och dalar i filmens värld

Bröt jag alltså filmtorkan förra veckan. Det blev Arn - Riket vid vägens slut och även om den var bättre än den första filmen så var den inte särksilt fantastisk. Faktum är att den gör på precis samma sätt som den första: går fort när det ska gå sakta och tvärtom. Men med lite bättre flyt.

Igår fortsatte jag mitt sökande efter en film att skriva upp som årets bästa när det blir nyårskrönika. Och nog hamnar The Dark Knight förbaskat nära. Väldigt oväntat (för att vara min smak) var den ruggigt bra. Lyckas skapa en tydlig stämning med små och smarta medel. Sen var det trevligt att se att Heath Ledger - frid över hans minne - inte försökte härma Jack Nicholson (åtminstone inte rakt igenom), utan gjorde sin tolkning av Jokern. Med inspiration från både här och där, tyckte  jag mig se.

Här ikväll gav televisionen den underbara Kung Fu Hustle, som jag ansåg vara lysande att se om när jag landade framför efter en sjujäkla cykelfärd hem. Missade ni den beklagar jag å det väldigaste, och uppmanar er ännu väldigare att ta igen det vid nästa besök i videobutiken.

Svårt med dagens låt idag, känner jag. Men jag drar till med "Midnight Children", The Soundtrack of Our Lives. För ska man dra till med nåt så ska man dra till ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback