Kulturuppdatering

Jodå, Ett land i gryningen - Dennis Lehanes tegelsten till första icke-deckare - svarar upp till de högt ställda förväntningarna. Det är således bevisat att Lehane inte bara är duktig på att skapa ruskig spänning, han är en berättare av absolut världsklass också. Och nyheten (som inte längre är någon nyhet utan mer en gammalhet) om att han kommer att släppa ännu en bok om Patrick Kenzie och Angie Gennaro gör inte alls ont.

Efter många om och en hel del men kom så också Conn Igguldens andra del i serien om Djingis Khan ut i slutet av förra månaden. Den väntar snällt på sin tur medan åttahundra sidor i depressionens Boston avhandlas. Så, det blir till att växla från en skrockare till en annan vad det lider.

På musikfronten är det Hello Saferides enorma Modern short stories som snurrar friskt, fortfarande varvat med Amy MacDonald och Foo Fighters Echoes, Silence, Patience & Grace. Så melodier fattas mig inte.

Däremot är det fortsatt trögt på filmfronten - det tittas på uselt lite film nuförtiden. Jag funderar på att göra mig en promenad mot en av alla tusentals videouthyrare som finns här i stan och leta på något. Den andra filmen om Arn har jag till exempel inte sett, och eftersom jag såg den första och läst böckerna kanske det skulle vara idé. Annars ligger The Dark Knight väldigt bra till.

Dagens låt är "Overall", Hello Saferide.

Kommentarer
Postat av: A

Mycket bra val av "dagens låt" måste jag säga!

2008-12-09 @ 14:09:44
Postat av: Staffan

Tackar! Jag tycker å andra sidan att alla mina dagslåtar är bra...

2008-12-12 @ 10:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback