Whateverthef**k

SVT har ju godheten att visa Sopranos igen, och trots att det visas på hiskeliga tider lyckas jag följa det ganska väl. Det gör i sin tur att jag börjat fundera på vilken av alla karaktärer man verkligen älskar att avsky mest. Dels finns ju minst ett as för varje säsong att välja mellan, och dels finns de som är kvar lite längre, som man verkligen kan hatkära ner sig i.

Till slut kunde jag inte hålla mig längre, utan knåpade ihop en lista på de jag svurit/svär/kommer att svära mest över. Gemensamt för dem alla är den enorma självgodheten. Större delen av dem är dessutom lömska, rövslickande, totalt genomelaka ormar. Andra tycker så synd om sig själva, när det i själva verket är de som är problemet. Och andra åter är helt enkelt dumma i huvudet. Så här rankar jag dem iallafall, men de är målfoto mellan de tre första.

1. Ralph Cifaretto
2. Livia Soprano
3. Richie Aprile
4. Mikey Palmice
5. Phil Leotardo
6. Janice Soprano
7. Anthony Soprano Jr.
8. Jackie Aprile Jr.
9. David Scatino
10. Dr. Elliot Kupferberg

Dagens låt är förstås "Woke up this morning", Alabama 3.


Kommentarer
Postat av: Karlsson

Men var i helvete är draktanten nummer 1?

De där tillsammans är inte lika självgoda som henne.

Och därmed basta!

2008-12-12 @ 12:20:20
Postat av: Staffan

Hon föll på målsnöret mot Melfis psykolog, ty hon är faktiskt den enda i den serien som har lite, lite rätt att tycka synd om sig själv. Hon är en hycklare, visst, men vem är inte det i den stora familjen?

2008-12-13 @ 11:17:54
Postat av: Tolle

Anthony Soprano Sr är en ödmjuk herre som alltid handlar med största omtanke och medkänsla för sina medmänniskor. Synd bara att han "råkat" hamna i denna gangstervärld och till råga på allt blivit boss, annars hade han nog blivit utsedd till århundradets medborgare. (?)

2009-01-04 @ 22:35:05
Postat av: Staffan

Tack för piken, fast den var fin, sa pigan. Men nog får du hålla med om att det är lättare att hysa sympatier för honom än de andra?

2009-01-12 @ 16:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback