Hästminne

Glömde att berätta en sak sist. Att jag skäms nuförtiden. Åtminstone litegrann. Trots att jag vet hur urbota korkat skälet till skammen är. Och att jag borde kommit över det för längesen.

Vi tar det från början: Det spelades spel i lördags, hemma hos Max, Max matte och Max husse. Kunskapsspel var det (kunskapsspel, mmm). En del av spelet gick ut på att lista samma saker som motspelarna, och så fick man poäng för gemensamma svar. Det låter krångligt, men ni får låta er nöja med den förklaringen. Hur som helst gällde en av listorna världens mest berömda häst. Genast gick min överlogiska (läs: dötrista) hjärna varm i tankarna på Butterfly Flip, Milton, Ego Boy, Queen L, Hero och andra verkliga och fiktiva finfina havremoppar. När det sedan blev dags för uppläsning gick det så upp för mig.

Jag hade glömt Shadowfaxe. Jag hade glömt Brego.

De båda Tolkienpållarna har stått som förebilder till mina två senaste bilar, och jag lyckades glömma bägge två. Pinsamt förstås, och jag vet inte riktigt hur jag ska kunna gottgöra deras minne.

Samvetet blir inte heller bättre av det från och med idag finns ett nytt föl i stallet. Vi får väl se vad det får heta, men vad det än blir så kommer det aldrig att komma i närheten av Shadowfaxe och Brego i ryktbarhet.

Kommentarer
Postat av: Karlsson

Jag gråter av besvikelse.
Och av minnet av både Shadowfaxe (Oh helga natt!) och Brego (två lådor Starobrno).

2008-01-15 @ 22:05:11
Postat av: Staffan

De har båda bjudit på sin beskärda del av minnesvärda händelser, den saken är klar.

2008-01-16 @ 16:31:49
Postat av: Hanna

Själv kom jag inte att tänka på någon annan än Black beauty vid första tanken. Och det är väl illa om något... Eller Pippis häst lilla gubben då. Jag är ingen hästmänniska...

Postat av: Staffan

Mina med-/motspelare suckade ljudligt när jag hade glömt just Black Beauty. Lilla gubben föll nog helt i glömska, tyvärr. Och nej, jag är ingen hästmänniska jag heller. Men sportnörd, och trav och hoppning ingår emellanåt i dessa sändningar.

2008-01-21 @ 19:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback