Inlägg - nu som utvik

Det går framåt. För skulle det inte gå framåt så skulle det gå bakåt. Eller stå still, vilket ju är nästan samma sak.

I vilket fall som helst skriver jag det första inlägget framför den splitt nya skärmen. Och det första inlägget från min gamla trotjänare till dator (den som bland annat tog mig genom en C-uppsats, så den är värd en hel del i affektion). Det känns stort på någe vis. Framförallt känns det jävligt bekvämt att kunna skriva på en riktig dator, och inte på en sån där ihopvikbar historia.

Efter att ha sorterat in julklappar, senaste fynden från DVD-hyllorna och resultatet av en utlandsresa kunde jag konstatera att det blir en held del filmtittande framöver. Eddie Izzard - Unrepeatable, Flags of our fathers, Flykten från hönsgården, Letters from Iwo Jima, Paris, Je T'aime, Zodiac är bara toppen på isberget. Dessutom hade Karlsson vänligheten att medskicka tre säsonger Sopranos från Paradiset. Mina ögon är, om Schwarz vill och skorna håller, inom snart fyrkantiga.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Återigen påminns jag om att jag borde skaffa en DVD, eller i alla fall en tv där jag kan koppla in dvd:n. För här ses aldrig film nu för tiden...

Postat av: Staffan

Av egen erfarenhet vet jag att sådana åtgärder inte alltid försäkrar ökat filmtittande. Men det är en hjälp på traven.

2008-01-06 @ 21:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback