Gottet slut, allting slut

Norra Europas mest tilltagna sovmorgon tillåter en tidspressad bloggare att öppna sig ett par rader. Som jag antydde för ett par dar sen har ett par av kurskamraterna och jag spenderat helgen i Ängelholm-Danmark-Ängelholm, för att förbereda oss på bästa sätt (medelst malthumlejästochvatteninmundigande) för den uppkörning som väntar. På gott och ont.

För väntar gör också Skånes sista dagar. Och det är en metertjock melankoli som breder ut sig i min kropp. Jag är nämligen inte alls bra på avsked. Jag är till och med väldigt, väldigt dålig på avsked. Iallafall när det gäller folk jag gillar, och det gäller i princip hela klasskamratskaran.

Men, den dagen den sorgen. Innan vi skiljs åt ska vi ha gått igenom både skärseld och andra, värre, prövningar. Och till slut kommer alla ha fått se mig gråta.

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

godmorgon

Postat av: Anonym

godmorgon hoppas allt e bra:)

2008-03-03 @ 09:11:23
URL: http://enlitentax.blogg.se
Postat av: Staffan

Top o' the morning to ya.

2008-03-04 @ 16:49:41
Postat av: Hanna

Jag är också dålig på avsked. Av såna jag gillar därför det är sorgligt, av såna jag inte bryr mig om (typ arbetskompisar man aldrig riktigt umgicks med) för att det blir så krystat och pinsamt. Fy för avsked! Klart man måste gråta!

2008-03-06 @ 18:34:43
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Staffan

Amen, syster.

2008-03-07 @ 14:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback