Still got the blues

Attraktivitet ligger på schemat. Eller snarare inattraktivitet. Det försiggår så mycket som gör att man funderar över attraktionsvärden nu. På arbtesmarknaden, på köttmarknaden och till och med på den annars förlåtande bloggmarknaden får man sitt värde konstaterat nuförtiden.

Det ligger på ungefär noll och intet.

Man är för oerfaren, ung, outstickande, lam, beige på en marknad.

Man är för tråkig, otränad, snäll, ful, mesig, artig, otajmad på en annnan.

Man är för trist, grå, ospeciell, stillös, hopplöst tom på talang på en tredje. Vilket man får bekräftat när man petas från bloggrullar.

Det är ingen bra tid för självförtroendet detta.

Dagens låt: "Charmless man", Blur.

Kommentarer
Postat av: Modern

Det finns bara ett sätt - att bevisa för omvärlden hur fel de har! Att sitta och känna sig som ett offer är aldrig rätt - PÅ DOM BARA!!!

2008-11-12 @ 09:29:35
Postat av: Satu

Men jag läser då & då ... /Satu

2008-11-12 @ 16:51:24
Postat av: Perra

Jag delar Moderns uppfattning (törs inte annat :-), visa dom vad fel dom har!!!

2008-11-13 @ 16:43:27
Postat av: Syster C

Det gäller att gilla läget, bit ihop och visa omvärlden!!

Du som är uppvuxen till M.Rådberg borde väl veta;

"det är svårt att vara ödmjuk när man är en sjutusan till karl..."

2008-11-14 @ 16:49:53
Postat av: Angelica

Tänk att du kan ha såå fel ibland...

2008-11-16 @ 21:01:04
Postat av: Staffan

Modern: Om jag bara visste vem jag ska ge mig på...?



Satu: Mycket trevligt att höra att du läser! Hälsa skrivargrupp och make så gott!



Perra: Om jag kunde skulle jag.



Syster C: Nä, den minns jag inte. Jag vet bara att jag inte ska växa upp till en cowboy. Och nån obsenitet med en pinne.



Angelica: Men ibland har jag sjuuukt rätt också.

2008-11-17 @ 22:22:13
Postat av: Modern

Eftersom du har så tydliga referenser bör du väl inte ha så svårt att hitta "offer" att ge sig på.

2008-11-19 @ 10:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback