Idiot wind

Av alla korkade dumsnutar här i världen har ni just i detta nu hittat till mest korkade. Det hela började med att jag beställde telefon och anslutning till this beautiful thing called Internet. Under denna beställning diskuterade jag digital-tv med den övertrevlige försäljaren, men bestämde mig ändå för att inte slå till på just den biten.

Nå, när så äntligen (för det tog sin tid) uppkoppling och annat väl inträdde i lägenheten fick jag två rätt stora paket skickade till mig. Det ena innehöll en ganska fin och ganska dyr digitalkamera, som teleföretaget i en vacker gest gav mig som tack för att jag valt dem. Det andra innehöll en digital-tv-box. Dagen därpå kom en introduktions-dvd till digital-tv. Efter ytterligare tre dagar kom en till, exakt likadan, dvd. Ugglorna i mossen hoade högt om att ett misstag begåtts.

Tog det dock ett tag innan jag hade möjlighet att undersöka saken, vilket jag mäktade med igår. En mera normaltrevlig dam kvittrade att det inte var några problem att komma in med boxen, så skulle det hela vara utrett. Denna dag gick jag in med apparaten och slipper nu problemen.

För det smarta hade ju inte varit att spara den en enda dag till, så att jag kunnat se Leksand-Mora ikvälll, eller hur? Nej, det smarta vore att undvika just den lilla bagatellen och istället sitta framför datorn och berätta för folk hur korkad man är.

Dagens låt är följaktligen "Idiot wind", Bob Dylan.

Kommentarer
Postat av: Syster C

Men du är i alla fall ÄRLIG!

2008-10-08 @ 22:06:21
Postat av: Ulrika

En hälsning från Ängelholm. Åsa och Magistern hälsar så mycket! Vi saknar dig!

//Ulrika

Postat av: elina

jag tycker om dig i alla fall:)

2008-10-09 @ 20:46:53
URL: http://ihhh.blogg.se/
Postat av: Staffan

Syster C: Oh, vad skönt det känns.



Ulrika: Jo, jag tackar jag. Trefaldigt finbesök. Hade varit kul att vara där. Hälsa tillbaka så gott och lycka till!



Elina: Det värmer att höra.

2008-10-09 @ 23:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback