Boys will be boys

En pojke kom springande ner mot mig i trappen under dagens besök på gallerian. Jag hade säkert inte lagt märke till honom om det inte vore för att det var en rulltrappa jag var på väg upp i, men efter att ha skådat hans  väg nerför såg jag också hur han betedde sig när han väl kom ner. Han sträckte armarna i skyn och jublade mot sin bror som om han vunnit en OS-final i K2.

Senare kom en annan pojke och satte sig framför mig på spårvagnen. Han läste tidningen med djupt intresse, och såg ut att tycka att det var det bästa som fanns.

Barns totalt ärliga lycklighet kan verkligen vända trender.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tror det är viktigt att hitta de där små grejerna som gör en lycklig. Jag kan bli så när jag vet att jag ska få äta något riktigt löjligt gott.

Postat av: Staffan

Det är väl där nyckeln ligger. Önskar man hade lättare att se de där grejerna bara.

2008-10-02 @ 15:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback