Tittat, lyssnat, läst

Så är den då läst, Låt den rätte komma in (åtterigen ligger jag efter ungefär 90% av Sveriges befolkning, men vafan). Den var annorlunda och spännande, och rätt intressant som en tidsbild från tidigt åttiotal också. Men jag slår inga volter, går på händer eller jublar dagarna i ända över den. Bara helt bra underhållning. Och det ska bli kul att se hur man gjort filmen.

Och så slukas det film som i fornstora dar också. Mest medelmåttiga dussinfilmer tyvärr, men emellanåt smyger det fram en liten pärla. Som alldeles nyss, då jag ramlade över Delirious, nån form av dramakomedi med Steve Buscemi i huvudrollen. En fascinerande berättelse som slutar lite väl sockersött, men klart sevärd. Buscemi är i sluskig toppform, i vilken han gör sig allra bäst. Jag menar, till och med när hans karaktärer försöker bättra sig går det åt helvete (lex Sopranos)

På musikfronten intet nytt, dock. Jag lyssnar fortfarande mest på Johnossis båda album, Elvis Costellos (som för övrigt gör en riktig kul cameo i Delirious) My aim is true och The Tallest Man On Earths Shallow Grave. Tilläggas kan dock att efter inlagringen av dammigheter i CD-hyllan har gamla favoriter fått en renässans. Soundtracket till Godzilla gömmer till exempel en hel del godbitar, som "A320", Foo Fighters, "Macy day parade", Michael Penn och The Wallflowers (med Jakob "Bobs grabb" Dylan som vokalist) finfina cover på Bowies "Heroes".

Dagens låt är ändå från en helt annan film, nämligen Juno, heter "All I want is you" och framförs av Barry Louis Polisar.

Kommentarer
Postat av: Annika

Filmen "Låt den rätte komma in" är en ren besvikelse enligt mig...

2009-08-01 @ 20:13:29
Postat av: Staffan

Återstår att se då.

2009-08-02 @ 14:46:23
Postat av: Ulrika

Jag tillhör fortfarande de där 10% som inte läst boken men jag hinner väl i sinom tid.



Jag hoppas allt är bra där nere!



//Ulrika

Postat av: Staffan

Haha, där ser man. Mycket nöje när det väl blir av då. Helt bra här, hoppas friden ligger norr med. Hörde att jag får gratulera, så grattis!

2009-08-04 @ 18:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback