Dagen efter

Klockrent är ett ord som jag då och då beskylls för att missbruka. Såväl i text som i tal. Men hur annars beskriva gårdagens begivenhet på televisionen?

Starka kort i studion. Det bästa som finns i kommentatorsväg. Två (åtminstone till en början) tokladdade lag. Tempo så till den milda grad. Till och med en riktigt bra domare. Så såg förutsättningarna ut. Och så blev resultatet - på alla sätt och vis - alldeles, alldeles underbart. Och klockrent.

Jag dansade istället för att vandra genom stadens gator och torg på hemvägen. Log åt alla jag mötte. Flög över Folkparken. Hjulade över Femöresbron. Bugade lätt bortåt Idrottsparken till, som för att ge en gest åt själva spelet fotboll.

Även annars är livet så här långt ganska trivsamt 2009.

Dagens låt: "I was dancing in a lesbian bar", Jonathan Richman.

P.S. Klockrent - är det samma sak som urtvättat? D.S.

Kommentarer
Postat av: A

Samma som att "katastrof" måste vara detsamma som "missljud" ;P

2009-01-12 @ 19:15:31
Postat av: Karlsson

Nu löper det likt en kenyan på uppåttjack...

2009-01-13 @ 11:46:17
Postat av: Anonym

...eller kan det vara samma som tidlöst?

2009-01-14 @ 10:42:53
Postat av: Staffan

Oj, så dant en liten ordvits drar igång diskussionen. Härligt!



A: Precis så är det.



Karlsson: Och du har mage att klaga på min koala?



Anonym: Det skulle det förstås kunna vara.

2009-01-15 @ 20:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback