"It's raining sideways!"

Finnes: ett stycke gigantiskt saltkar. Kryddobjekt: stora öppna semestersår. Andemening: Jag har redan haft min semester, med ungefär två och en halv veckas stekande sol. Och jag ler lite i smyg åt att det spöregnar nu.

Jag är nu inte så elak att jag garvar åt de av er som har översvämningsproblem, inte alls. Er tycker jag synd om, och kunde jag hjälpa er på nåt sätt skulle jag göra det. Mina vädergudsegenskaper är nu starkt begränsade, så jag kan tyvärr inte det.

I och med mitt yrke är jag också starkt övertygad om att detta inlägg kommer att bita mig i ändalykten vad det lider. Den dagen, den sorgen.

Dagens låt: "Honey won't you let me in", The Tallest Man On Earth.

P.S. Rubriken är hämtad från ett av de roligaste Family Guy-avsnitt som gjorts, uttalat av meteorologen Ollie, som i nästa mening rapporterar att hans paraply är "Inside out, two miles away". D.S.


Kommentarer
Postat av: Syster C

1:a semesterveckan! Pga översvämning tog det 45 min att åka hem från Maxi efter att ha VADAT ut till bilen.

Men klagar inte; har haft förmånen att se Kampala kids från Uganda, 10-åringar från Sydafrika och en massa glada fotbollsspelande ungdomar från ett härligt blött Borlänge.

Postat av: Staffan

Såg bilderna från Maxi, galet ju. Men, hmm, inte är den där adressen din sida? Vet inte om det är så populärt att du använder den...

2009-07-10 @ 11:32:54
Postat av: Bogey

Nu tycker jag att du som är på plats i Norrköping knatar upp till SMHI och slår näven i bordet. Enough is enough!

2009-07-10 @ 14:00:05
URL: http://www.bogeywatch.blogspot.com/
Postat av: Staffan

Min ringa näve har slagit ner i bord förr. Men den knala duns den skapar brukar inte vara särdeles effektiv, tyvärr.

2009-07-10 @ 17:57:18
Postat av: Syster C

Tekniskt geni, har faktiskt ingen aning om hur det kunde bli så..???

Troligen inte alls populärt!

2009-07-11 @ 20:10:15
URL: http://mandapersson.blogg.se/
Postat av: Staffan

Och så gör du det igen, ta bort det som står i URL-rutan om du inte vill att det ska stå. Det gör du genom att klicka en gång där, och sedan sudda med en tangent som det antingen står Delete på, eller med en pil som pekar åt vänster. Alternativt låter du folk som kan hantera tekniska prylar göra det åt dig.

2009-07-13 @ 11:05:08
Postat av: Syster C

Kan själv! Bara någon talade om för mig vart det stod någonstans...

2009-07-13 @ 19:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback